[Prev][Next][Index]

Nokia/d-box external updates

During the last months I received a lot of questions regarding the up-load
of different software versions into Nokia/d-box receiver/decoders.

Waehrend der letzten Monate erreichten mich verschiedene Fragen zum externen
Up-Load von Nokia/d-box-Receivern.

Today, I received a message from W. Koschmieder, claiming he could update a
Nokia/d-box with all software versions of BETA and Telepiu, without any
hardware modification. Even a pudtae via the internal modem is planned for
the near furture. For further information, please contact w.k@berlin.snafu.de.
If we receive a updated box (Telepiu) in due time, I will write a test in
Tele-Satellite International and also show the results in drdish@tv on July
11th.

Heute erhiellt ich nun einen Bericht von W. Koschmieder, der mitteilt dass
es ihm moeglich ist einen Nokia/dbox-Receiver ohne innere Eingriffe mit
verschiedenen Software Versionen von Beta oder Telepiu zu bestuecken.
Geplant ist auch ein Update via  internem Modem-. Fuer TELE-satellite
International und fuer die naechste drdish@tv Sendung werde ich einen
Bericht vorbereiten. Weitere Info: w.k@berlin.snafu.de